Waarom duurt het zo lang?

Alinker Launch Nieuws

Waarom duurt het zo lang (om de Alinker voor iedereen beschikbaar te maken)?

Ons team werkt met liefde en plezier aan de Alinker. Iedereen die erbij betrokken is heeft aangeboden meer tijd en energie in het project te stoppen dan ze oorspronkelijk van plan waren, omdat het zo geweldig is om de positieve reacties te zien van de mensen die de R-volution nu al gebruiken. Het enthousiasme voor deze nieuwe loopfiets geeft ons inspiratie.

We hebben gemerkt dat het een enorme hoeveelheid tijd, energie en geld kost om een nieuw product op de markt te brengen. Het is zoiets als met 14 verschillende dingen tegelijk jongleren. Stel je voor dat je een moersleutel, laptop, tekenblok, mobieltje, reisgids, advocaat voor patenten, strategie voor sociale media, Tibetaans gebedenboek, een druif en een kettingzaag tegelijk in de lucht moet houden. Soms valt er een voorwerp, wat gevolgen heeft voor alle andere vliegende objecten.

Er zijn ook heel veel verschillende kennisgebieden nodig om een nieuw product te maken en op de markt te brengen. Zoals daar zijn: een bedrijf opzetten, concepten realiseren, geldschieters vinden, prototypes maken, tests, ontwerpen herzien, producenten zoeken, constructies en blauwdrukken maken, materialen kiezen, meer tests, officiële tests voor keurmerken, patenten, handelsmerken, kwaliteitsstandaarden bepalen, adverteren, video’s maken, sociale media, zakenrelaties opbouwen, medisch onderzoek starten, een distributienetwerk opzetten, verkopers vinden, promotiewerk en beurzen bezoeken.

Elke stap in de ontwikkeling van een product vergt beslissingen die invloed hebben op de kwaliteit van het product, wanneer en hoe het de gebruiker bereikt en de kosten.

Door betrouwbare relaties aan te gaan is het ons gelukt om gefocust en ook nog geestelijk gezond te blijven. Dit kost tijd maar is wel de beste investering die je kunt doen. Relaties, gebaseerd op wederzijdse interesse en passie, zorgen ervoor dat je bedrijfsplan en het proces van productontwikkeling tot leven komen en uitmonden in een prachtig eindproduct.

Onze plicht tegenover jullie is het op de markt brengen van een kwalitatief hoogstaande loopfiets waarop je kunt vertrouwen.

 

The Alinker R-volution, Enschede, NL

 

In fact our single goal in 2014 has been to bring the first 180 Alinkers to market in the Netherlands. We came up with the number 180 because 200 fit in a shipping container (and we will need 20 for ambassadors, marketing and research).

Dit waren onze 3 belangrijkste kernwaarden:

  1. Visie op het product: een kwalitatief hoogstaande loopfiets maken die leuk is om te gebruiken;
  2. Een gemeenschap opzetten van Alinkergebruikers en –enthousiastelingen die graag actief en gezond willen blijven;
  3. Een sociale visie voor onze onderneming. 1 op de 100 Alinkers schenken we aan slachtoffers van landmijnen en we besteden 5% van onze winst aan onderwijs aan meisjes in delen van de wereld waar dat het hardst nodig is.

Dank voor jullie geduld. We hopen dat jullie de Win een Alinker-campagne volgen, onze Facebookpagina liken en de berichten die jullie het leukst vinden delen. Onderwijl starten wij met een crowdfundingcampagne in Nederland in het najaar van 2014 (en later ook internationaal). We zullen jullie persoonlijk op de hoogte houden van de evenementen die we de komende tijd organiseren. We kijken ernaar uit jullie snel te ontmoeten.

 

Barbara Alink, oprichter en voorzitter van The Alinker Europe BV

Terug naar het overzicht >
Barbara Alink, the Alinker Inventions

Barbara Alink

De Alinker® is een registered Trademark

Sluit je aan bij de R-volution - Schrijf in op de Alinker Insider

• Stijn Lauwen, VIDSTI producties • Website development: De Lijn

• The Alinker Europe B.V. • Dennenbosweg 145, 7556 CG Hengelo • KVK-nummer: 60646187 • BTW-nummer: NL853997974B01

Engels

MENU